Servicii
Psihoterapie
Evaluare psihologică
Educație parentală
Psihoterapie
Evaluare psihologică
Educație parentală
Psihoterapie
ședințe individuale
Ședințele se desfășoară individual, prin participarea copilului împreună cu echipa terapeutică formată din psihologul coordonator și terapeutul/ terapeuții implicați . Rolul coordonatorului este de a concepe planul individual de lucru, împreună cu obiectivele , metodele și tehnicile potrivite fiecărui copil și de a evalua periodic evoluția acestuia. Terapeutul devine prietenul copilului și va susține procesul de învățare prin activități și jocuri care urmăresc implementarea obiectivelor de lucru.
Părinții sunt invitați să participe la sesiuni de interacțiune pentru ca ne dorim implicarea directă a familiei și pentru că promovăm o abordare terapeutică holistică , luând în considerare toate aspectele vieții funcționale ale copilului.
Familia constituie un sprijin important pentru evoluția copilului iar motivația acesteia poate susține cu succes procesul de transferare în mediul firesc , a abilităților pe care copilul le achiziționează pe parcursul procesului terapeutic.
Succesul programului terapeutic depinde de mai mulți factori:
- frecvența ședințelor de terapie de care beneficiază copilul;
- vârsta copilului la care acesta începe terapia ;
- profesionalismul și competențele echipei terapeutice ;
- participarea și implicarea membrilor familiei în procesul de educare și recuperare al copiilor.
- potențialul copilului și punctele sale forte
Logopedia se ocupă cu prevenirea și corectarea tulburărilor de limbaj – abordând atât limbajul articulat, verbal, cât și limbajul scris-citit, matematic, de orientare și organizare spațio-temporală, și chiar elemente de terapie ocupationala fiind înglobată ca metoda în demersul logopedic.
Logopedia se adresează atît copiilor verbali care necesită corecția anumitor sunete cât și celor non-verbali fiind sprijiniți să învețe să articuleze sunetele iar ulterior să-și crească producția verbal.
Intervenția logopedica este necesara corectării unor tulburări specific de limbaj cum ar fi :
- dislalii (pronunția greșită, eludarea unuia sau mai multor sunete, înlocuirea cu alte sunete)
- rinolalii (inchisa, deschisa, mixta)
- tulburări de ritm și fluență (balbism, bradilalie, tahilalii)
- întârziere în dezvoltarea limbajului
- mutism psihogen
- dislexo-disgrafie
- alalii (motorii, senzoriale, mixte)
ședințe de grup
Servicii
Evaluarea psihologică
Evaluare comportamente asociate Tulburărilor de Spectru Autist
2-18 ani
Test ASRS – Autism Spectrum Rating Scale
Evaluarea nivelului de dezvoltare a copilului
0-6 ani
Scala de dezvoltare Portage Carolina Curriculum
Evaluarea inteligenței și a funcţionării cognitive
4-80 ani
Matrici progresive Raven
Evaluarea comportamentului adaptativ
0-21 ani
Test ABAS™-II Sistemul de Evaluare a Comportamentului Adaptativ
Evaluare centrată și amănunțită pe ADHD (Attention-Deficit /Hyperactivity Disorder)
6-18 ani
Scalele de Evaluare Conners™ - 3
Servicii
Educație parentală
1.Program de Educație Parentală „Cercul siguranței”
“Părinte suficient de bun…”
Copilul tău nu cere un părinte perfect, copilul tău are nevoie de un părinte suficient de bun… care poate să greșească și să își asume .
Programul este centrat pe interacțiunea părinte-copil, având la bază teoria atașamentului descrisa de John Bowlby. Este dezvoltat de Kent Hoffman, Glen Copper și Bert Powell, trei dintre inițiatorii proiectului recunoscut la nivel internațional „Circle of security”.
Are la bază două principii importante:
„Copilul meu are nevoie ca eu să fiu un părinte suficient de bun”.
„Nu este niciodată prea târziu”.
Programul pentru Părinți nu îți propune acumularea de cunoștiințe noi sau teorii despre cum “ar trebui” să îți educi copilul ci mai degrabă
- te ghidează spre un parentaj conștient, te orientează către a înțelege relația ta cu copilul tău
- îți pune la dispoziție o hartă pentru a decodifica nevoile emoționale ale copilului.
- te ajută să înțelegi cum nevoia de atenție este nevoia de conectare emoțională
- ne invită la introspecție, ne susține să ne înțelegem , în primul rând pe noi adulții cu propriile reacții și comportamente , pentru a ne fi mai ușor să răspundem nevoilor copilului și să construim relații sănătoase.
Programul este structurat în 8 întâlniri săptămânale, cu durata de 1.5 – 2h fiecare , alături de un grup de 6-8 persoane.
În cadrul întâlnirilor folosim atât suport video cât și printat, vom urmări materiale video educaționale cu situații de caz reale, cu părinți care au trecut prin dificultăți similare în relația cu copiii. Discutând pe baza lor, veți avea posibilitatea de a analiza situații similare din experiențele personale cu copiii, într-un cadru securizant alături de grupul de suport .
Toate materialele sunt traduse în limba română.
Sunt bineveniți părinți, bunici, viitori părinți, îngrijitori, bone, cadre didactice, educatori,. Este recomandat oricui se află în contact cu copiii.
Fiind un program despre relațiile de atașament, are aplicații și în relația de cuplu, pe care le vor constientiza fiecare dintre participanți.
Dorință și deschidere de a participa la un proces de transformare: sa fii mai Mare, mai Puternic, mai Înțelept și Blând, pentru copilul tău.
Pentru a afla mai multe detalii sau pentru a participa în următorul grup, poți trimite un email la adresa cristoiu.catalina@crescarmonios.ro
Programul întâlnirilor va fi stabilit în funcție de preferințele participanților.
Întâlnirile vor fi moderate de Catalina Bodnar ( Cristoiu) – Educator Parental certificat Cercul Siguranței.